Använd inte päls!

Jag förstår verkligen inte hur man kan bära päls med gott samvete. Vet ni vad djuret får gå igenom för att "ni människor" ska få köpa eran päls? Djuren föds upp i små burar och djuren flås levande. Alltså man skär ett snitt och drar av pälsen när djuret är helt levande! Förstår ni hur ont detta gör?! Tänk om nån skulle flå er levande och sen lämna er att självdö! Jag såg en film om detta, och jag kunde inte hålla mig för tårar.
Jag förstår inte hur man kan vara så känslokall. Kom inte och säg att det är samma sak att bära päls som att äta kött. För det första så slaktar man inte djuret levande, utan djuret får dö smärtfritt (oftast). Jag vet att det finns djurplågeri inom slakt med, men det förekommer inte lika ofta som inom pälsindustrin. Efter man har slaktat djuret tar man hand om skinnet, tex koskinn m.m. alltså man flår inte djuret levande!
Inom pälsindustrin går det endast ut på att få av pälsen från djuret. Pälsen blir finare om djuret är levande. Efter detta slänger man iväg djuret för att låtas självdö. Riktigt djurplågeri!!!

Varför tycker vissa människor att djur är mycket mindre värda än oss människor? Djur är försvarslösa och har inte gjort oss något ont. Varför kan inte människor visa respekt för djuren? Vi lever ju endå på samma jord..


image65

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0